søndag 15. august 2010

Misteltein

Jeg har endelig klart å få misteltein til å trives i epletreet vårt. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har forsøkt å få det til. Naboen har mange trær med misteltein og jeg hadde også lyst på. Bærene er modne veldig tidlig på året. (rundt påske)
Vanligvis spres frøene ved hjelp av fugler som spiser og legger fra seg frø (og litt til) på grenene til eple, rogn, linn eller lønn (vanligst). Men nå har jeg ventet i mange år på at fuglene skal finne mitt epletre, så nå har jeg hjulpet til selv. Plukket bærene, skar et hakk i barken på treet i overkant av en gren (kan godt sees på bildet) klemte bærene godt fast til treet og krysset fingrene og håpet på resultat. Og endelig! Nå kommer det. Spirene er ganske små fortsatt, så det tar nok litt tid før jeg kan plukke og henge opp til jul. Hehe. Det er jo tradisjon å susse under misteltein.

1 kommentar:

  1. Så hyggelig hilsen!
    klart jeg måtte legge deg til! Du har jo så mye fint på bloggen din....
    Ha en riktig fin søndagskveld!

    SvarSlett