tirsdag 27. september 2011

Epler i lange baner

Nam nam høsten er ikke så verst allikevel. Med tanke på all frukt og bær. Jeg har alltid likt å drive "matauk". Nå har jeg fått epler -  litt her og litt der - og så ble det noen få på vårt tre på Hvaler. Resultatet har foreløbig blitt deilig eplemos.
 Og for meg finnes det få desserter som smaker bedre enn tilslørte bondepiker. Jeg går rett i barndommen og husker mammas deilige søndagsmiddager med dessert. Alltid dessert på søndag. Og aller best husker jeg tilslørte bondepiker.
Dette var vår dessert i dag. Nam nam. Eplemos - krem - knust sukker kavring ristet i litt smør i stekepannen - hakket mandel og toppet med ørlite brunt sukker. ÅÅÅÅÅÅÅÅ himmelsk.

4 kommentarer:

  1. Du er jammen en flink husmor! :)
    Det så fristende ut!
    Ha en god kveld!

    SvarSlett
  2. Så deilig det ser ut :) Jeg har hatt eplemos på glass før, men det har alltid kommet mugg på de... så nå fryser jeg den ned isteden ! Elsker tilslørte piker jeg også :)
    Så mye fint du har laget i siste innlegget ditt!
    Ha en god natt, klem.

    SvarSlett
  3. Utrolig mye fint du har laget i det siste:) Flink du.
    Lurer litt på hvor mange timer du har i døgnet?
    Gleder meg til vi treffes snart.
    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  4. Så flink du har vært! :O)
    Eplemos er bare kjempe godt, har ikke kommet så langt at jeg har laget noe selv i år.

    Ha en fin kveld,
    klem :O)

    SvarSlett