torsdag 22. september 2011

Telle-forvirring

Jeg ser av kommentarer fra "bloggevenner" at mitt innlegg om telling var uklart. Så her kommer forklaringen:

Jeg er noen ganger heldig å få jobbe litt for et firma som prosjekterer veier. Akkurat nå er det området ute på Fornebu som skal kartlegges. Vi har i går og i dag vært 3 personer som har registrert rundkjøringer med tre veier. Vi står strategisk plassert ved en vei hver. Det skal registreres hvilken vei ut av rundkjøringen hvert lette kjøretøy/tunge kjøretøy/buss kjører, samt hvor mange fotgjengere som går over gata. Det registreres hvert kvarter i to timer morgen (0700-0900) og ettermiddag (1500-1700)
Skal telle to dager neste uke også.

- Posted using BlogPress from my iPhone

3 kommentarer:

  1. Eg skjønte det, kanskje fordi eg har hatt ein slik "jobb" sjølv ein gong.Skulle telje bilane på E16, er nokon år sidan.

    SvarSlett
  2. Du skjønner jeg...:O)

    God helg,
    klem Fredrikke

    SvarSlett