tirsdag 11. oktober 2011

Amanda prosjektet

På strikkekafe i fylket forrige uke ble vi oppfordret til å strikke små plagg til Amanda prosjektet. Her kan du lese mere om Amanda. Jeg har hatt det i tankene lenge - men trengte et spark bak. Føles veldig godt å strikke disse plagggene. Det stikker litt i hjertet mitt - og så tenker jeg på Felix da han var nyfødt og veldig syk. Han var også kald på føttene. Jeg strikket små blå sokker i full fart. Nå har jeg en sjanse til å varme andre små føtter og hoder.
 Denne lua falt jeg pladask for. Det er egentilig en tradisjonell hjelm med spiss i pannen som passer veldig godt til gutt. Dette er jentemodell. Bombe.... den er jo rosa. Hehe.
 Denne lua har jeg strikket i hvit og i rosa. Er veldig svak for hull mønster jeg. Liker at det er litt nett og pyntet.
Disse sokkene er bare så søte. Lette å strikke. Begynner midt under foten og syr sammen til slutt. De har jeg også i rosa og hvit. Det er Bente sin dukke fra hun var liten som er modell her.

2 kommentarer:

  1. MIN DUKKE! og du har ikke spurt om lov en gang! hehe. visste ikke at det var min jeg... (kanskje jeg hadde alt for mange dukker?)

    SvarSlett
  2. Nydelige små plagg! Flott av deg å strikke disse og gi de bort til Amandaprosjektet!
    Moren min har strikket en del luer nå, og holder på med noen små tepper til samme prosjekt.
    Tusen takk for koselig kommentar!
    Fortsatt god kveld! :)

    SvarSlett