tirsdag 29. november 2011

Lenge siden sist.....

Nå er det lenge siden jeg blogget håndarbeidsprosjekter!! Men jeg putler i vei så godt jeg kan. Det er travle dager hos meg. Jeg er så heldig å få sitte eksamensvakt. Noen dager på Bjerke vgs. og mange dager på KG (kristelig gymnasium). Timene kan mange ganger bli lange når man skal være stille og på allerten, men jammen er det koselig også. Lenge siden jeg har vært så tett på ungdom, og du verden så mange kjekke unge det er!!
 Her er et knippe av prosjekter. Votter til Ida. Hun har mistet en og lurte på om jeg kunne strikke èn ny. Tja en vott er vel ikke så stilig - så jeg strikket et nytt par. Lilla sokker er en bestilling. Blå og grå sokker skal i nettbutikken. Jeg har også stikket to Kvikk Lunsj luer, men de har jeg glemt å ta bilde av... Hehe litt rørete.
 Sjalet er stikket i lunt løkke garn. Nydelig garn. Garnet er laget av ull, eller hår fra mohairgeiter.

Det er veldig glatt og må blandes med litt merinoull for at det skal skunne spinnes og litt nylon for holdbarheten.
Her synes "buklene" godt.

Jeg synes fargen er helt nydelig. Har mange flere bunter i masse nydelige farger - kommer mere siden.

3 kommentarer:

  1. Så mye fint du har strikket!
    Sokkene var helt supre :O)
    Klem Fredrikke

    SvarSlett
  2. Så flotte ting du har laget! Det sjalet så deilig ut! :)

    SvarSlett
  3. TUUUUSEN takk for Ida sine Nye votter:o) både Ida og Nora har brukt de i dag:o)

    SvarSlett