tirsdag 17. januar 2012

Lurt?????


Nå som vi har startet på et nytt år koser posten seg. Nå har de lagt på porto takstene og laget et nytt system. 3 forskjellige takst grupper. Puh. Jeg har laget meg en "mal" som gjør det lettere å frankere riktig. Sender jo en del pakker i året. Tror denne skal gjøre det lettere.

En porto takst sier at brev/pakke må være smalere enn 2cm, neste mål er fra 2 til 7 cm.

Det er stor forskjell på portoen i de to gruppene, men str på brev/pakke er den samme. Dvs så stor som papp platen min.

Med en god brev vekt skal det nå la seg gjøre.

- Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer:

  1. Det var lurt,
    tror jeg må lage en selv med målene 2 og 7 cm!!
    Ha en fin kveld :O)

    SvarSlett
  2. Så lurt!! Eg var sjølv på posten i går og sendte 4 pakkar og betalte 280 kr. den som skulle til usa kosta åleine 156 kr.

    SvarSlett